Dimitrije Cohadzic

Dimitrije Čohadžić

Dimitrije Čohadžić
Dimitrije Čohadžić

Zaborav je prekrio mnoge i značajne zasluge starih Nišlija, i to onih skromnih čaršilija, koji su pod teškim turskim zaptom i izlažući se opasnostima radili za nacionalno oslobođenje. Jedan od tih bio je i Dimitrije Čohadžić, (umro je u sedamdesetoj godini starosti, uoči oslobođenja 1877 g. u Nišu).
Dimitrije Čohadžić bio je jedan od naših aktivnih pregalaca koje je narodnoj stvari delao sa svojim sugrađanima, boreći se da očuvaju samostalnost naše crkve u vremenu kad je naš živalj bio proganjan ne samo od Turaka, već nije imao mira ni od pretstavnika,s jedne strane egzarhata, a s druge grčke crkve, koji su tim putem hteli da dođu do prevlasti. Zbog tog svog zalaganja, Čohadžić je sa ostalima bio prognan u Malu Aziju gde su proveli veći broj godina u zatočenju i slika njegova je reprodukcija umetničke slike izrađene u Carigradu pri povratku iz progonstva.

Sa ostalim meštanima izdašnim prilozima pomagao je održavanje naše škole i pomagali su naše darovite đake da produže školovanje u slobodnoj Srbiji, kao Todora Milovanovića i druge.