Frano Supilo

SUPILO FRANO (1870-1917), hrvatski političar i novinar, ideolog liberalnog pravaštva u Dalmaciji, urednik riječkog Novog lista, prvak Hrvatskosrpske koalicije, pod AustroUgarskom… Posle objave rata AustroUgarske Srbiji, beži u Italiju, potom u London, gde radi u Jugoslovenskom odboru.
Supilo je, prvi put, boravio u Nišu od 1114. februara 1915. s ciljem da navede Srbiju na konkretnije razgovore o jugoslovenskom ujedinjenju i budućem urećenju države, kao i o položaju Hrvata i Slovenaca u njoj. Drugi put dolazi iste godine, oko 20. aprila, i boravi do 10. maja, kada će se sresti sa brojnim srpskim državnicima i stranim diplomatama. Radi na organizovanju zborova, uličnih manifestacija i demonstracija, što je ostavilo ne mali utisak kod stranih predstavnika, kao i u javnom mnjenju Niša i Srbije. Učestvovao je na velikom javnom protestnom zboru, kojim je presedavao Ivo Ćipiko. Iz Niša će uputiti i nekoliko pisama u kojima su sadržani ciljevi njegove diplomatske aktivnosti, kao i prilike u Nišu.