Gostoprimstvo Fridrihu I Barbarosi

GOSTOPRIMSTVO FRIDRIHU I BARBAROSI

…Tako (treba) znati da (zbog ) čarke oni koji su ušli u Bugarsku (naišli su na) veoma veliki otpor Bugara zato što su mnogi (njihovi) od naših kopalja nastradali. A one koje smo uhvatili u klopku obesili smo.
Dolazeći (pak) do (grada Niša) /kod / velikog srpskog saveznika (Stefan Nemanja - prim. pr) 23. jula, susreli smo se sa najvećom pažnjom, a njega (Nemanju) je Gospodar Imperator (Fridrih I Barbarosa) časno primio i baveći se puno njihovim (stvarima) časno je uzdarje dao, kao što je i on sam (Fridrih I) od njega (velike darove) primio. Jednako kao što su i svi prvaci iz pomenute pratnje bili veoma počašćeni vinom, medovinom i divljačima.
Oni pak koji su prešli odande do prve klisure bili su zaustavljeni tamo (30. jula) velikim gubitkom. Neki častan vojnik iz Halea je bio ubijen tamo. A u tom kraju se i vojska u velikom broju razbolela, neko na tri, a neko na četiri dana, a neki su se od dizenterije razboleli. U drugoj klisuri, koja je bila samim svojim prirodnim položajem, stenama i drvećem, veoma dobro utvrđena, bila je sakupljena velika gomila razbojnika i pljačkaša a vojvoda Brindižanski (po imenu Ansbert) koji (posluživši se) malim lukavstvom presreo nas (je i) doveo u (nekakav) red; što je opteretilo savez sa vojvodom Svevom koji je bio odgo-voran za bojni poredak…
(Dietpold:…… …………"Pismo Leopoldu", “Monumenta Germaniae Historica, Skriptores rerum Germanicarum XVII, Berolini 1928. Str. 510. - Preveo sa latinskog: Branko Gorgiev)