Mis Nisa 1927
Ljubica Kocić
Ljubica Kocić

МИС НИША1927.

ЉУБИЦА - НАЈЛЕПША НИШЛИЈКА

За најлепшу Нишлијку пре 80 година изабрана Љубица Крајналић, касније удата Коцић, тада студент фармације. Отац јој забранио да учествује на избору за "Мис Југославије.

Године1975, кад је ваш новинар разговарао са њом, Љубица Крајналић била је победницана избору за "Мис Ниша". Тада се приближавала седамдесетој, али је још била лепа, истина на други начин него пре пола века, када је имала 19 година.

- У то време причала је Љубица Коцић у Нишу су врло често организовани балови у виђенијим кафанама и хотелима на којима се певало и играло до зоре. На једном Шаквом балу, у официрском дому (сада Дом младих - примедба аутора) 1927. године одржан је избор најлепше девојке Ниша, а победница је ишла на такмичењеза "Мис Југославије“.

- По сећањуЉубице Коцић на избору се нашло десетак девојака. Свака од њих имала је свој број. У предаху између две игре оне би прошетале простором за игру испред жирија који је био састављен одв уметника, професора, фотографа.

Како би прошла на избору за "Мис Југославије", тешко је сада рећи. Тек, Љубица на том конкурсу није учествовала јер јој није дозволио отац. Најлепша Југословенка те године била је Загрепчанка Штефица Видачић, која се касније посветила филму.

- Било је у то време у Нишу много лепих девојака, али се највише ценила она права лепота, природна. Без шминкања, козметике, чупања обрва, девојке су морале да буду смерне, скромне, о одласку у биоскоп или кафану са момцима није било говора.

Та места смо посећивале само са родитељима и стално биле у њиховом видокругу. У њиховом присуству смо и журке приређивале. Мушкарци су смели да нас додирују само приликом игре. Преко дана смо имале променаде поред Нишаве, а увече одлазиле у кермес у парк. Ја сам слободно време проводила са другарицама у Соколани. Ишле смо и на екскурзије и соколски слет у Прагу, у Чехословачкој.

И незаобилазно питање: Шта Љубица Коцић мисли о данашњим девојкама?

- Свако време носи свој појам лепоте. На улици видим много лепих девојака, лепших него у моје време. Смета ми што много употребљаваjу козметику. Ја сам ипак за ону праву лепоту, природну.

Најлепша нишлијка 1927, године умрла је 20. октобра 1991.
Пише: Симон Милчић

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License