Pocetak Zeleznickog Saobracaja

POČETAK ŽELEZNIČKOG SAOBRAĆAJA

Železnički saobraćaj između Beograda i Niša uspostavljen je 1884. godine. Svečana promocija saobraćaja izvedena je četiri puta. Prvi put kad je prvi voz došao u Niš 31. januara 1884. godine. Grad je bio svečano ukrašen, a iz Tvrđave se pucalo topovima. Voz je dočekan slavolukom, u gostionici "Evropa" priređen je banket i na varoškoj pijaci narodno veselje. Drugi put svečanost je organizovana četvrtog do sedmog maja 1884. godine, kad je u Niš najpre prispeo voz s vladom i narodnim poslanicima (4. maja), a zagim dvorski voz (7. maja) s kraljevskom porodicom i dvorskim velikodostojnicima. Varoš je bila svečano ukrašena: na tri mesta bili su postavljeni slavoluci, kraljev dvor je bio posebno okićen, a takođe i most na Nišavi. Treća svečanost obavljena je 23. avgusta kad je pruga Beograd Niš svečano proglašena otvorenom za saobraćaj. Četvrta i konačna svečanost obavljena je 3. septembra. kad je železnička pruga svečano puštena u saobraćaj. Niš je još jednom bio okićen zastavama i "sjajno osvetljen". Između Pešte, Beograda i Niša počeo je od tog dana redovno da saobraća putnički, a od 17. septembra i robni saobraćaj.

Jovan Ćirić
Narodne novine