Slobodan Jovanovic

JOVANOVIĆ SLOBODAN (1869-1958), pravnik i istoričar, profesor Univerziteta u Beogradu, član Srpske kraljevske akademije. Jedan od najznačajnijih buržoaskih publicista. Napisao veliki broj studija i rasprava (O suverenosti, Svetozar Marković„Makijaveli, Osnovi pravne teorije o državi, Ustavobranitelji, Nikola Pašić…). Bio u vladi generala Simovića, a potom u Londonu (1942-43) predsednik emigrantske vlade. Umro u Engleskoj.
Za vreme Prvog svetskog rata, radio je kao šef Ratnog presbiroa Vrhovne komande, u Nišu. Ostvarivao brojne kontaktesa dopisnicima svetskih listova, bio često u njihovoj pratnji po Srbiji. Neposredno je predložio Jovanu M. Jovanoviću, pomoćniku ministra spoljnih poslova, moguće autore rasprave, tačnije brošure o ratnim ciljevima Srbije: Ljubu Jovanovića za istorijski deo, Aleksandra Belića za filološki, Jovana Cvijića za etnografski, N. Stojanovića za politički. Sam se prihvatio da izvrši redakciju ovih materijala. Kasnije je promenjena odluka pa se umesto jedne pojavila serija brošura u okviru biblioteke „Savremena pitanja" štampane u Državnoj štampariji u Nišu.