Spomen Obelezje Na Sindelicevom Trgu

10:54, 01.10.2013.
Gde je sahranjen Mija Stanimirović?
Autor Aleksandar Stankov Izvor Južne vesti | NIŠ

Spomen-obeležje na Sinđelićevom trgu
Narodni heroj čije su ime ponosno nosile ili nose ulice, škole, mesne zajednice i kasarne Mija Stanimirović, verovali ili ne, sahranjen je u centru Niša sa još 13 svojih saobraca.

Pored sada već poznate grobnice u samom centru Niša na Trgu kralja Milana, koja je otkrivena prilikom izgradnje podzemnog prolaza, postoji još jedna.

Verovatno je svako od nas bezbroj puta prošao parkom preko puta Osnovnog suda, ali retko ko stane i zapita se šta predstavlja spomenik nedaleko od benzinske pumpe.

Upravo na tom mestu nalaze se posmrtni ostaci Mije Stanimirovića, narodnog heroja, i još 13 njegovih saboraca. Za razliku od one u samom centru grada, koja je otkrivena slučajno, ova je obeležena, a postoji i spomenik.

- Grobnica je bez spomen-obeležja podignuta 1945. godine prilikom proslave prve godišnjice oslobođenja Niša, 14. oktobra. Tada su sahranjeni posmrtni ostaci 12 boraca. Prilikom proslave desetogodišnjice ustanka u Srbiji, 7. jula 1951. godine, kada je podignut i današnji plato sa stubovima sahranjeni su posmrtni ostaci narodnog heroja Konrada Žilnika i prvoborca Miodraga Taušanovića - kaže Đorđe Stošić, istoričar niškog Zavoda za zaštitu spomenika.
On ističe izuzetan kulturni značaj ovog spomenika koji podseća na “revolucionarni žar” naroda ovog kraja koji nije vezan samo za ideologiju i NOB, već datira još od turskih vremena.

- Po ličnostima koji su sahranjeni u ovoj grobnici ona predstavlja dokument borbe za slobodu i junaštvo naroda ovog kraja. Ovde je uvek vladao revolucionaran duh i ljudi su se uvek odazivali pozivu za slobodu. Ovaj spomenik ima i šire nacionalno obeležje, jer su među sahranjenima i borci iz drugih republika - rekao je Stošić.
grobnica34 Pored narodnih heroja Mije Stanimirovića i Konrada Žilnika, oca poznatog reditelja Želimira Žilnika koji je rođen u niškom logoru, u grobnici na Sinđelićevom trgu sahranjeni su i posmrtni ostaci 8 prvoboraca i 4 skojevca.
1945. godine položeni su posmrtni ostaci Dušana Taskovića, Danila Price, Mije Petrovića, Mike Paligorića, Božidara Lešjanina, Ace Petrovića, Branka Jekića, Duška Kostića, Marka Jovanovića, Vitka Savkovića, Miodraga Taušanovića, ali i jedne žene učesnice NOB-a Rade Kovačević.

http://www.juznevesti.com/Kultura/Gde-je-sahranjen-Mija-Stanimirovic.sr.html