Todor Milovanovic
Todor Milovanović
Todor Milovanović

Todor Milovanović

Rođen 1850 g. u 5! Nišu, umro je 1912 godine.
Osnovnu školu svršio je kod učitelj Tase i kao odličan đak izabran je za pitomca tadanjeg mitropolita kneževine Srbije, Mihajla i po završenoj bogosloviji poslat je u Niš, gde je bio učitelj sve do pred oslobođenje kad je ponova otišao u Srbiju da bi uzeo učešće i kao vojnik. U ratu 1876 i 1877 god. vidno se istakao. Po oslobođenju ostavio je učiteljski poziv i prešao u policisku struku; sa službom bio je u Vranju.

Prvi put je za pretsednika Niške opštine izabran g. 1897 na kom je položaju sa malim prekidom bio sve db 1910 g. Dužnost pregsednika vršio je savesno i pokazao mnogo pregalačke inicijitive i naprednosti. Za svoj današnji napredak Niš mnogo duguje baš samom Todoru Milovanoviću, koji je postavio temelj naprednoj komunalnoj politici kako podizanjem hidrocentrale u Sveta Petci, isto tako i. mnogim drugim radovima za osnovno preuređenje Niša. u moderan grad. Bio je u dva maha počastvovan naimenovanjem za poslanika i za mnoge zasluge bio odlikovan. Strog i čestit do samopregora, umro je kao puki siromah i sahranjen je prilozima svoji prijatelja i sugrađana.